Alma Tipsar

hej tänkte börja med Alma Tipsar, jag tipsar varje dag om olika kategorier, Skönhet, sport, vänner m.m.

Idag hade jag tänkt att ta skönhet, då tänkte jag göra Håret idag!


Då har jag olika kategorier för hår, det är Skötning, Produkter, styling.


SKÖTNING:
Det abslulut bästa sättet att sköta sitt hår så att det är lätt att borsta, och det är glansigt, m.m, det är att verkligen borsta varje kväll och morgon, ta den tid du behöver så att det blir fint, sen så är det inte så bra att styla  håret med plattångar, hårtork osv. ibland då och då kan man självklart göra det, men inte ofta du blir det risigt och bara äckligt. det känns som du tagit överdift med mycket hårspray. sen så är ett annat tips om du vill färga håret, gå då till salongen, såklart det sliter där, men det ser natuligare ut, och tona det isället för att färga med vanlig butiksfärg, det ser också onaturligt ut, tro mig har haft det problemet.


PRODUKTER: eftersom jag har tjockt hår, så tipsar jag om produkter för det.
OM du då har väldigt jobbigt hår, så gäller det att verkligen ha rätt saker, ag kan tipsa er om ett scampoo och balsam,  det är s-factor, schampoot luktar så himla gott och är bra för håret, balsamet smalar av ditt hår och det blir så jkla mjukt, ni fattar inte, jätte bra. sen så är det även en olja för håret, som faktiskt mirandra kerr andvänder, ag har inte den, men när jag klippte mig satte dom i det i håret den heter Morrocan Oil, även om du då ska platta håret använd bara ett vanligt värmeskydd.

Styling: när det gäller styling så är det bra att ha saker som inte sliter och som blir då varma fort om det då gäller plattång, jag tipsar nu bara om en bra plattång för ditt hår, för jag brukar styla mitt hår med borste och så!
GHD, verkligen jätte bra plattång jag har en och dom är på riktgit bra, blir varma fort och sliter inte lika mycket. Bild!



Sedan nu får ni Mina tre bra tips för öka glansigt hår!

1. det flesta hår behöver mer fukt än vad vi tror. Satsa på något schampo för tort och slitet hår, och glöm såklart inte ett bra balsam.

2. på långa, trötta längder funkar hårolja bra. Testa att sätta lite på ditt fuktiga hår, innan du då fönar eller låter håret torka.

3.  Tvätta bort balsam i kallt vatten, det blir ättefint, gör det för ditt hår får mer lyster och det blir glansigt!

Det var allt, har kämpat med bilder och så i en timma, så ta inte något.

Kram

Kommentarer

COMMENT HERE:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0